“Kenapa bro tak nak join? Otai MLM tu pun join tau. Tuan Guru X itu pun join sekali. Puan F yang glemer itu bukan dah join Tone Excel. IM terhebat di Malaysia pun dah join jugak. Pakar Hartanah Malaysia itu pun dah join dan dapat banyak duit dari Tone Excel. Kenapa bro tak nak plak? Cuba bagi 10 SEBAB mengapa bro tak nak join Tone Excel ni?”

Ini jawapan aku.

Diorang pandai cari downline.

Nak jaga hati downline pun aku tak reti. Nak pastikan semua downline rajin topup setiap bulan pun aku tak rasa aku boleh “handle” dengan baik. Nak paksa downline aku agar RAJIN cari DOWNLINE pun aku tak reti nak ajar. Nanti, downline aku terkapai-kapai..dah jadi satu masalah negara la pula.

Aku ni dah la pemalas dan kuat tidur.

Kuat minum cendol. Kuat minum kopi malam-malam.

Ko nak suruh aku yang malas ni buat tu semua.